Κατηγορία αρθρου: Πληροφορική, Internet

Προσεγγίσεις στα social media που πρέπει να δοκιμάσετε!

Έχετε σίγουρα διαβάσει για νέες τακτικές στον χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες καταφέρνουν… θαύματα για άλλες επιχειρήσεις στον τομέα που δραστηριοποιείται και η δική σας και έχετε προσπαθήσει να αναπαράγετε αυτές τις προσεγγίσεις. Όταν τα αποτελέσματα δεν έχουν τον άμεσο αντίκτυπο που αναμένετε, τότε απογοητεύεστε και αναρωτιέστε τι κάνετε λάθος.

Υπάρχει μια υπερβολική διαθέσιμη ποσότητα δεδομένων και πληροφοριών στο διαδίκτυο, που υπόσχεται πως μπορείτε με μια μόνο απλή αλλαγή, να δώσετε τεράστια ώθηση στην αποτελεσματικότητα της στρατηγικής που ακολουθείτε στα social media, όμως η αλήθεια είναι πως μια πραγματικά στιβαρή και αποδοτική προσέγγιση, συνήθως συνδυάζει μια ποικιλία διαφορετικών πρακτικών που λειτουργούν συμπληρωματικά ώστε να έρθει το ποθητό αποτέλεσμα.

Δεν υπάρχει κάτι μαγικό, ούτε μια σταθερή προσέγγιση που είναι συμβατή και αποτελεσματική για όλες τις επιχειρήσεις, όμως κάποιες βασικές τακτικές μπορούν σταδιακά να σας βοηθήσουν να ανέβετε επίπεδο.

Κάντε τις σωστές ερωτήσεις

Η κοινωνική ανθρώπινη φύση είναι διανθισμένη με ακόρεστη περιέργεια και ακατανίκητη επιθυμία να μοιραζόμαστε τη γνώση. Αναγνωρίζοντας το γεγονός αυτό, μια εξαιρετική τακτική στα social media, είναι απλά να θέτουμε ερωτήματα. Προφανώς αυτό δεν σημαίνει να βομβαρδίζουμε το κοινό με τυχαίες ερωτήσεις που μας έρχονται στο μυαλό με οποιαδήποτε αφορμή και σίγουρα δεν συνεπάγεται να απαντάμε στις ερωτήσεις που μας τίθενται με άλλες ερωτήσεις. Αντίθετα πρέπει να δημιουργούμε στοχευμένες ερωτήσεις μετά από ώριμη σκέψη, για τις οποίες η προοπτική των πιθανών απαντήσεων μπορεί να προσφέρει πραγματική αξία στο feed του λογαριασμού μας.

Όταν κάνετε λοιπόν τις ερωτήσεις θα πρέπει να εξασφαλίζετε πως αυτές δεν έχουν τη μορφή που έχουν προσπάθειες για να πετύχετε μια διαδικτυακή πώληση, ή να προωθήσετε άμεσα το brand σας. Θα πρέπει να ρωτάτε ερωτήσεις στο δίκτυο των followers, στους πελάτες και στο κοινό στο οποίο στοχεύετε, με σκοπό τη μέγιστη δυνατή αλληλεπίδραση μαζί τους. Αν δυσκολεύεστε να βρείτε τέτοιου τύπου ερωτήσεις που θα προκαλέσουν συμπλοκή και αλληλεπίδραση με το κοινό σας, μπορείτε να βρείτε έμπνευση στο Quora, εκεί δηλαδή που οι ερωτήσεις γίνονται και απατώνται με  πραγματικά πρωτοφανείς ρυθμούς. Ένας ακόμα αξιόπιστος τρόπος για να ανακαλύψετε τι διψάει να μάθει το κοινό σας, είναι μέσω της πρακτικής του social media listening.

Ακούστε το κοινό σας

Χάρις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχετε τη δυνατότητα να ανακαλύψετε τι ακριβώς υποστηρίζει και πιστεύει το κοινό για το brand και την επιχείρησή σας, ανά πάσα στιγμή και από οποιοδήποτε σημείο κι αν βρίσκεστε. Το social listening αποτελεί έναν εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα, προκειμένου να αναπτύξετε ένα στιβαρό πλάνο για την αλληλεπίδραση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η κύρια αρχή που διέπει αυτή την πρακτική είναι η εξής: «Τα brands παρακολουθούν και καταγράφουν τις συζητήσεις που διεξάγονται στα  social media και αναζητούν διαρκώς ευκαιρία να συμμετέχουν σε αυτές, αλληλεπιδρώντας με το κοινό και ανοίγοντας νέες προοπτικές»

Με βάση το δεδομένο αυτό μπορείτε να συμμετέχετε σε συζητήσεις που σχετίζονται με το brand σας (όταν κάτι τέτοιο κρίνεται σκόπιμο και κάνοντάς το με μη παρεμβατικό τρόπο) καθώς και να απαντάτε σε όλες τις σχετικές ερωτήσεις που εμφανίζονται στα social media.

Παρακολουθήστε τον ανταγωνισμό

Το social listening αποτελεί εκτός των παραπάνω και έναν εξαιρετικό τρόπο να καταγράφετε τις κινήσεις και να παρακολουθείτε τους κύριους ανταγωνιστές σας. Μπορείτε να βλέπετε ανά πάσα στιγμή κάθε τους ανάρτηση, τι μοιράζονται, τι συζητάνε οι πελάτες τους και το κοινό σε σχέση με αυτούς και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Αυτό σας επιτρέπει να εξασφαλίσετε πως θα είστε πάντα σε θέση να απαντήσετε σε κάθε τους εμπορική κίνηση όπως για παράδειγμα κάποια απρόσμενη προσφορά ή έκπτωση και να είστε συνολικότερα προετοιμασμένοι για οτιδήποτε μπορεί να κάνουν, το οποίο θα επηρεάζει τη δική σας επιχείρηση και πελάτες.

Προσφέρετε πραγματική αξία στο κοινό

Όπως θα έχετε σίγουρα διαπιστώσει, το τοπίο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εξαιρετικά θορυβώδες. Είναι συχνά δύσκολο να τραβήξετε την προσοχή του κοινού, όταν τόσα άλλα brands και εταιρικές φωνές ανταγωνίζονται με σθένος, αναζητώντας την αναγνώριση και προσπαθώντας να προσελκύσουν τους χρήστες. Ένας τρόπος για να πετύχετε να  ξεχωρίσετε από τον διαδικτυακό… σωρό, είναι προσφέροντας κάτι που διατηρεί πραγματική αξία στους followers σας.

Αυτό δεν πρέπει να είναι απαραίτητα ένα πολύτιμο αντικείμενο που διατηρεί χρηματική αξία, αφού ένα μεγάλο μέρος του κοινού θα θεωρήσει εξαιρετικά αξιόλογη κάποια χρήσιμη πληροφορία, ένα tutorial, ένα how to. Προσφέροντας κάτι που το κοινό θα θεωρήσει αξιοπρόσεκτο και πολύτιμο, θα αρχίσετε να χτίζετε μια σχέση εμπιστοσύνης από την πρώτη στιγμή και θα εμπνεύσετε κύρος στους followers σας.

Είτε πρόκειται για ένα βιβλίο που οι followers θα μπορούν να κατεβάσουν σε ηλεκτρονική μορφή, είτε ένα πραγματικά ποιοτικό infographic το οποίο το κοινό θα μπορεί εύκολα να μοιραστεί, οι επιλογές είναι ουσιαστικά ανεξάντλητες. Προσφέροντας κάτι που οι followers σας δεν μπορούν να βρουν αλλού, συνδέεστε αποτελεσματικότερα μαζί τους και χτίζετε σχέσεις που μπορούν να αποδειχθούν αμοιβαία επωφελείς.

Δείξτε συνέπεια

Αφού αρχίσετε να χτίζετε τη σχέση σας με το κοινό, θέλετε να είστε σε θέση να διατηρήσετε την εμπιστοσύνη που έχετε ξεκινήσει κερδίζετε από τους followers σας. Όταν μιλάμε για τη συνέπεια, ως τακτική στα social media, εννοούμε κάτι περισσότερο από το να δημοσιεύετε τις αναρτήσεις σας σε μια συγκεκριμένη ώρα καθημερινά. Μήπως για παράδειγμα απαντάτε σε κάποια tweets και όχι σε κάποια άλλα; Αυτό συνιστά ασυνέπεια στον τρόπο που αλληλεπιδράτε με το κοινό και μπορεί να αποδειχθεί επιζήμιο για τις προσπάθειές σας.

Μια από τις σημαντικότερες πτυχές της συνέπειας, είναι αδιαμφισβήτητα ο τόνος και το ύφος που χρησιμοποιείτε όταν δραστηριοποιείστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Προφανώς η συχνότητα και το τάιμινγκ των αναρτήσεων και η συνεπής αλληλεπίδραση είναι σημαντικά, όμως το ύφος της φωνής του brand σας είναι αυτό που αναπτύσσει τη σχέση και προκαλεί την αφοσίωση του κοινού.

Θέλετε να εξασφαλίσετε πως όλοι οι εταιρικοί λογαριασμοί στα social media, αντανακλούν και αντιπροσωπεύουν με συνέχεια και συνέπεια το ύφος του brand σας, σε κάθε παράμετρο, από τη γλώσσα, τον τόνο και τις εικόνες, μέχρι τις συνήθειες στο sharing και στα likes.

Χρησιμοποιείστε ελκυστικές εικόνες

Το μια φωτογραφία είναι χίλιες λέξεις, είναι γνωστό και συνεπώς πρέπει να εξετάζετε τι ακριβώς μήνυμα θέλετε να περάσετε μέσω κάθε εικόνας που δημοσιεύετε στα social media. Το περιεχόμενο που περιέχει σχετικές ποιοτικές εικόνες καταφέρνει να αποσπάσει κατά 94% περισσότερα views από αυτό που δεν περιέχει καθόλου εικόνες. Επιπρόσθετα το 90% των πληροφοριών που μεταδίδονται προς τον εγκέφαλο είναι οπτικής φύσης και επεξεργάζονται 60.000 φορές ταχύτερα από ότι το γραπτό κείμενο.

Αν δεν σας πείθουν οι παραπάνω αριθμοί, απλά σκεφτείτε μερικές από τις αγαπημένες σας αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το πιθανότερο είναι πολλές από αυτές να είναι είτε εντελώς βασισμένες σε εικόνες ή τουλάχιστον να εμπεριέχουν σχετικές και ποιοτικές φωτογραφίες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει προφανώς και με το video.


Ιούνιος/2016
geomandas
πηγή :social media1